Europinėje ekspedicijoje dalyvavę lietuviai finišą pasiekė prikaupę pilnas kišenes nuotykių
Gamtai neabejingi lietuviai Haroldas Juknevičius ir Saulius Striponis vos prieš keletą dienų grįžo ... Skaityti daugiau →
Dienos, kai informacijos ieškodavome bibliotekų knygose, o patikimos žinios būdavo gaunamos tik iš televizijos diktorių lūpų, seniai praėjo. Specialistai įvardina augančią Z kartą, kuri yra vos keletą metų jaunesnė už Y kartą, bet gerokai skiriasi įpročiais. Taigi, kokie jie – Z vaikai?
Gyvenimas „online“
Z karta – tai gimusieji po 1995-ųjų metų. Jie – pirmoji skaitmeninė karta, nė dienos neįsivaizduojanti be technologijų naudojimo. Būtent technologinė pažanga skatina kartas skirstyti penkmečiais, o ne trisdešimties metų etapais, kaip būdavo anksčiau. Z karta išsiskiria tuo, kad inovatyvias technologijas naudoja nuolatos ir tai keičia jų socialinius įgūdžius.
Šie žmonės daugelį užduočių daro vienu metu ir sugeba išskaidyti savo dėmesį. 2013-ųjų pabaigoje tyrimų agentūros „Forester research” atlikto Z kartos įpročių tyrimo duomenimis, net 84 procentai jaunosios kartos atstovų naudojasi išmaniuoju telefonu ir tuo pačiu metu žiūri mėgstamą televizijos laidą. Pastebima, kad Z karta dažnai bendrauja keliuose socialiniuose tinkluose, pavyzdžiui, žiūri Yuotube klipą, o įspūdžiais dalinasi Facebook žinutėmis. Išmanusis telefonas tampa labiausiai naudojamu jaunų žmonių įrenginiu, atstojančiu radiją, televizorių ir kompiuterį.
Google šiems žmonėms yra svarbiausias informacijos šaltinis, kuriame tikimasi rasti viską. Jeigu sąvokos, pavadinimo ar įmonės neįmanoma rasti Google paieškos sistemoje – reiškia tai neegzistuoja. Pastebima tendencija, kad galutinį sprendimą, pirkti prekę ar ne, žmonės priima perskaitę komentarų ir atsiliepimų skiltis.
Bendrauja vaizdais
Jaunoji Z karta gyvena tinkle ir internete dalinasi visomis intymiomis detalėmis: nuo įspūdžių apie aplankytą restoraną, vakarėlio nuotraukų iki santykių statuso.
Socialiniai tinklai sukuria socialinį fenomeną – vis dažniau žmonės reikalauja dialogo su įmonėmis bei atsakymų iškart. Dvikryptė komunikacija tampa ne išimtimi, o standartu. Tai galioja ne tik Z kartai. Tendencijos rodo augantį susidomėjimą alternatyviomis socialinėmis medijomis kaip, kad Snapchat ar Vine. Visgi populiariausiais tinklais išlieka Facebook ir Twitter.
Naujausi tyrimai rodo, jog Z karta išsiskiria tuo, kad vengia blog’ų ir elektroninių laiškų. Pagrindinė priežastis – per daug žodžių. Jie renkasi bendravimą nuotraukomis, vaizdais bei trumpomis koncentruotomis žinutėmis. Galbūt dėl to, kad praėjus kelioms paroms žmonės atsimena 65% matytų vaizdų, net 95% peržiūrėtų vaizdo įrašų ir tik 10% perskaityto teksto. Be to, nuotraukos laikomos savotiškais įrodymais, nepaliekančiais vietos dviprasmybėms.
Jauni, bet atsakingi
Z karta ne tik dalinasi informacija, bet ir noriai kuria. Svarbiausia, nebūti pasyviais gavėjais. Interneto turinio kūrimas jaunosios kartos atstovams yra pramoga ir būdas jaustis geriau, įrodyti savo vertę, taip pat daugiau sužinoti ir išmokti.
Tyrėjai pastebi, kad Z karta yra mažiau revoliucinga, ji labiau gerbia autoritetus ir taisykles. Tačiau tai nereiškia, kad ši karta nekritikuoja nusistovėjusių normų ir tradicijų. Pastebimas jų itin didelis susirūpinimas sociopolitiniais klausimais ir atvirumas naujoms idėjoms, pagarbumas ir tolerancija bei noras spręsti problemas. Tai interneto ir socialinių tinklų pasekmė.
Gamtai neabejingi lietuviai Haroldas Juknevičius ir Saulius Striponis vos prieš keletą dienų grįžo ... Skaityti daugiau →
Rugsėjo 29-30 dienomis vyks finalinis Lietuvos ralio čempionato etapas. Dėl šio renginio Druskininkų ... Skaityti daugiau →
Jau 9-tą kartą vykstančiose Greitosios medicininės pagalbos (GMP) ekipažų varžybose šiemet dalyvių ... Skaityti daugiau →
Su širšių ir vapsvų atakomis susiduriame kiekvieną vasarą ir šiuos vabzdžius puikiai pažįstame ... Skaityti daugiau →