arrow-up.svg moon.svg

V. Švedas: Druskininkuose sieksime tapti Lietuvos čempionais

Spalio 2-3 dienomis vyksiantis paskutinis Lietuvos automobilių ralio (LARČ) čempionato etapas „Rally Classic“ Druskininkai 2015 sudėlios visus taškus ant i. Apie lemiamą etapą mintimis dalinasi čempionato lyderis Vytautas Švedas.

 Vytautai, šis sezonas Jums labai geras, neskaitant kelių kluptelėjimų. Iki čempiono titulo liko tik paskutinis mažas žingsnelis. Kaip vertinate visą sezoną?

Sezoną pradėjome gerai, o į jo pabaigą šiek tiek buksuojame. Mums žiemos ralis dažniausiai būdavo nesėkmingas ir pirmąjį etapą baigdavome su 0 taškų būdami turnyrinės lentelės apačioje. Šiemet taip neatsitiko. Mes nelaimėjome lenktynių, tačiau finišavome trečioje pozicijoje ir gavome taškus, kurių žiemą jau labai ilgai nebuvome turėję.

Po to viskas klostėsi pakankamai gerai. Aišku, turėjome šiokių tokių gedimų, kurie neleido mums laimėti lenktynių. Visgi, iš balos išlipome sausi ir su tikrai dideliu sukauptų taškų kiekiu, kurie mums leido pirmauti čempionate iki 6-tojo etapo Elektrėnuose, kur viename iš greičio ruožų padariau klaidą ir kelis centimetrus per daug „užleistas“ ratas kabino iš žemės išlindusį stulpo pamatą. Kontaktas išmušė važiuoklę ir kairę priekinę šakę. Etapo tęsti nebegalėjome, todėl ir čempionato pabaigti čempioniška nata Elektrėnuose nepavyko.

Dabar viskas spręsis Druskininkuose. Kokios ketinate imtis taktikos?

 Padėtis yra valdoma ir mes vis dar turime pranašumą prieš konkurentus. Šalia mūsų yra Janis Vorobjovas ir Vaidotas Žala. Mūsų pasirodymas labai priklausys nuo jų. Jeigu jie finišuos aukštoje pozicijoje ar laimės ralį – tada ir mes, norėdami tapti čempionais, turėsime minimaliai užimti bent 3-4 vietą. Čia jau reikalingi skaičiavimai.

Kol kas panašu, kad Druskininkuose teks imtis konservatyvios taktikos. Mums nereikia laimėti šių lenktynių. Mūsų prioritetas yra Lietuvos čempionų titulas ir tik tada etapo nugalėtojo vardas. Tačiau nugalėti Druskininkuose visada yra smagu. Mes tai esame padarę du kartus ir du kartus buvome labai arti – kartą paskutiniuose greičio ruožuose pradūrėme padangą, o kitais metais,  dėl automobilio gedimo, lūžo šakė ir patekome į avariją. Druskininkuose galėjome triumfuoti 4 kartus.

Praėjusiais metais Druskininkuose gana nemažai sportininkų nebaigė lenktynių. Jus, kaip minėjote, dukart triumfavote ir du kartus taurė išslydo lenktynių pabaigoje. Kaip vertinate „Rally Classic“ Druskininkai etapą?

Druskininkai yra vienas sunkesnių etapų čempionate. Nors tai ir paskutinis etapas, tačiau tai nereiškia, kad jis yra paprastesnis, lengvesnis ar kad čia galima lengviau atsikvėpti po sezono. „Rally Classic“ Druskininkai yra toks etapas, kuris reikalauja maksimalios koncentracijos ir čia galima sutikti ir išbandyti viską, kas buvo viso čempionato metu – naktiniai greičio ruožai, labai siauri miško keliai, kuriuose susidaro provėžos ir jais važiuoti pasidaro labai nelengva, taip pat yra ir labai greitų sekcijų, kur vidutinis greitis siekia 130 km/h ir daugiau. Tai visas kompleksas su labai daug sudedamųjų dalių.

Pavyzdžiui, ralis Elektrėnuose yra važiuojamas vieną dieną. Ten turime tokį „blitz“ ralio turnyrą, kur tempas yra maksimalus ir stengiamės kiekvieną posūkį pravažiuoti vos ne žiedinėmis trajektorijomis, kad laimėtume bent sekundės dalį. Skirtumai tarp lyderių būna labai nedideli.

Druskininkuose viskas kitaip. Čia ralis vyksta 2-3 dienas, įskaitant susipažinimą su trasa, tad daugumai turbūt yra nelengva ir neįprasta. „Rally Classic“ reikia paskirstyti jėgas ilgesniam laikui ir tai šiek tiek parodo sportininkų meistriškumą, sukauptą įvairių situacijų bagažą, kuris leidžia važiuoti greičiau už kitus. Jei Druskininkuose stačia galva nersi į pirmą posūkį, tai greičiausiai tokia taktika nepasibaigs pergale. Manau, kad tai sudėtingas ralis, kuriame sprendžiasi daugumos klasių ir įskaitų nugalėtojų likimas.

Ar po Elektrėnų ralio jau sutvarkėte automobilį ir pradėjote ruoštis Druskininkams?

Mūsų automobilis jau yra paruoštas. Jis Elektrėnuose beveik nenukentėjo. Reikėjo pakeisti priekinę šakę ir remontai tuo baigėsi. Visgi, ten pralaimėti buvo labai apmaudu. Užtat dabar ralio fanams dovanojame intrigą bei vilčių pakovoti priešininkams dėl čempiono titulo. Nėra to blogo, kas neišeitų į gerą. Netapome čempionais, bet intriga išliko ir su nekantrumu laukiame lenktynių Druskininkuose ir dar vienos šventės sau, kolegoms ir, be abejo, sirgaliams.

Daugiau informacijos: www.rallyclassic.lt

«

»

Kiti pranešimai

2011-01-27

Politinės komunikacijos žingsnis į priekį?

Propaganda…žodis didžiajai visuomenės daliai keliantis itin neigiamas emocijas. Viena iš priežasčių – asociacija su totalitariniu režimu,… Plačiau
2015-04-02

LASF prezidentas pagerbė kadenciją baigusią Tarybą

Prieš kelias dienas Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) prezidento rinkimuose laimėjęs Romas Austinskas pirmuoju savo darbu… Plačiau
2014-03-18

4×4 – čia važiuoja automobiliai gladiatoriai

Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) 4×4 komiteto pirmininkas Gediminas Grigaitis žada, kad šiemet galingų visureigių pasirodymais… Plačiau
2011-03-24

Geologinės aplinkos monitoringas padės gauti operatyvią ir kokybišką informaciją apie požeminio vandens būklę

Pastaruoju metu visuomenė vis jautriau ima reaguoti į aplinkos problemas. Ji baiminasi dėl savo gyvenamosios vietos… Plačiau

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami, paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.

Sutinku ×