arrow-up.svg moon.svg

Vartotojai nori personalizuotos informacijos, tačiau būti sekami – nepageidauja

Žmonės vis labiau trokšta asmeniškai jiems skirtos informacijos ir už kokybišką patirtį, gaunamą naudojantis išmaniaisiais prietaisais, yra pasiruošę atskleisti asmeninio gyvenimo detales. Tokias tendencijas pastebėjo „Microsoft“, atlikę tyrimą apie tai, kaip žmonės vertina savo saugumą internete. Visgi, galimybė užtikrinti vartotojo duomenų privatumą sulaukia kontraversiškų nuomonių, kadangi sunku įvertinti, kaip atskleista informacija paveiks jos teikėją ateityje.

Programinę įrangą siūlančios kompanijos „Boxever“ neseniai atliktos apklausos, kurioje dalyvavo daugiau kaip 500 vartotojų iš Jungtinių Amerikos valstijų, rezultatai parodė, jog vartotojai teikia pirmenybę pasiūlymams, kurie aiškiai segmentuojami pagal žmogaus buvimo vietą ir tuo metu atliekamus veiksmus. Tokią nuomonę išreiškė 60 proc. apklaustųjų. Tuo tarpu „Microsoft“ tyrimo metu paaiškėjo, jog prekės ženklų naudojama komunikacija turi pateisinti klientų norus ir turimus prioritetus. 54 proc. vartotojų tikisi, kad prekės ženklai juos pažįsta ir supranta.

Asmeninius duomenis vartotojai linkę atskleisti ir tuomet, kai tokiu būdu galima įgyti apčiuopiamą naudą. Beveik visi apklaustieji tarp privalumų įvardijo gaunamus piniginius apdovanojimus, kiek mažiau, 89,3 proc. – nuolaidas, o daugiau nei 60 proc. apklausos dalyvių sutinka suteikti asmeninius duomenis dėl gaunamų lojalumo taškų perkant produktus ar paslaugas.

Visgi, daugiau nei pusė respondentų nenori, jog prekybininkai sektų jų lokaciją. Todėl sunku rasti sprendimą, kaip pateikti pagal vartotojo vietą segmentuotus pasiūlymus, jei vartotojai nepageidauja jos atskleisti.

Atsakant į klausimą, kokią informaciją vartotojai atskleistų be didelės baimės, „Microsoft“ apklausoje daugiausiai vartotojų paminėjo internetinės paieškos istoriją. Tokį atsakymą pasirinko 79 proc. apklaustųjų. Lankytų internetinių svetainių adresus paviešintų daugiau nei 60 proc., o apsipirkimų istorija pasidalintų tik 19 proc. tyrime dalyvavusių JAV gyventojų. Pastebima, jog vartotojai nelinkę baimintis, kai prekybininkai prašo paminėti kliento amžių ar lytį.

Daugiau nei pusė „Microsoft“ apklausos respondentų žino, jog vykdomos paieškos, lankomi tinklalapiai ar atliekami pirkimai yra fiksuojami be naudotojų leidimo. Tuo tarpu „Pew Research Center“, nepriklausomos organizacijos, informuojančios apie Jungtinių Amerikos Valstijų ir viso pasaulio problemas ir tendencijas, atlikto tyrimo rezultatai demonstruoja, jog vartotojai randa būdų, kaip neatskleisti jiems svarbių duomenų.

Viena dažniausiai naudojamų priemonių, padidinti saugumą skaitmeninėje erdvėje – išvalyti naršyklės slapukus arba naršymo istoriją. Tokį kelią renkasi beveik 60 proc. tyrimo dalyvių. Kita galimybė – atsisakyti pateikti informaciją apie save, kuri nesusijusi su reikalingu pervedimu. Būtina atkreipti dėmesį, jog laikinus prisijungimus ar elektroninio pašto adresus yra susikūrę apie 25 proc. tyrimo dalyvių, todėl kuriant elektroninių paštų duomenų bazę neretai pasitaikys ir nebenaudojamų adresų. Be to, tyrimo atlikėjai pabrėžia, jog informacija, kurią prekybininkai gauna iš klientų ne visada derėtų pasitikėti. „Pew Research Center“ atliktoje apklausoje vartotojai pripažino linkę skelbti netikslią informaciją apie save.

Nepakankamai užtikrinamas duomenų saugumas gali atbaidyti žmones naudotis internetinėmis svetainėmis. Daugiau nei 20 proc. vartotojų teigė galintys atsisakyti lankyti tinklalapius, kuriuose būtina registruotis tikruoju vardu. Aptartų tyrimų rezultatai demonstruoja, jog vartotojams svarbiausia suprasti tikslą, kodėl prašoma jų asmeninės informacijos ir jeigu tai racionalu bei logiška – jie duomenis suteiks. Visgi, verslo atstovai, siekdami gauti prieigą prie norimų duomenų turi būti malonūs, gerbti vartotoją ir aiškiai paprašyti informacijos, kurios jiems reikia bei paaiškinti kokiais tikslais ji bus naudojama.

«

»

Kiti pranešimai

2011-12-13

Kad skruzdėlės nepavogtų Kalėdų

Artėjančios didžiausios metų šventės vis labiau įsuka į malonių rūpesčių verpetą. Intensyviai ... Skaityti daugiau →

2016-02-04

NATO AGS projektas įgavo pagreitį

NATO Antžeminio stebėjimo sistemos (AGS) projektas, prie kurio kūrimo prisideda ir Lietuva, žengė ... Skaityti daugiau →

2010-09-03

Greipfrutų sėklos – viena iš patikimiausių priemonių nuo peršalimo

Artėjant permainingiems rudens orams medicinos specialistai pataria rūpintis savo imuninės sistemos ... Skaityti daugiau →

2012-03-27

Parodoje „Ką pasėsi… 2012” bus atskleista, kaip išvengti kenkėjų

Roges ruošk vasarą, o vežimą žiemą, sako lietuvių patarlė. Šią taisyklę perfrazavus galima ... Skaityti daugiau →

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami, paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.

Sutinku ×