arrow-up.svg moon.svg

Apie kinus, kurie perka prabangą

Vartotojų tyrimus atliekančios kompanijos „Bomoda“ vadovo Brian Buchwald teigimu, 2015-ieji – Kinijos vartotojų metai. Jie perka dažniau, daugybėje skirtingų vietų ir tampa aktyviais prekės ženklų gerbėjais savo kasdieniniame gyvenime.

Amerikos konsultacijų firma „McKinsey ir Co“ pastebi, jog kinai sudaro 35 proc. pasaulio prabangos prekių naudotojų ir daro nemažą įtaką aukštesniems pardavimų rezultatams Kinijos ir užsienio šalių rinkose.

Tam antrina ir „Bomoda“ vadovas Brian Buchwald, kuris pasakodamas žurnalui „Forbes“ pažymi, jog kuriant verslo strategijas Kinijos vartotojų pamiršti negalima. Ekspertas tokią nuomonę argumentuoja neseniai atlikto tyrimo rezultatais, kurie demonstruoja augančią Kinijos pirkėjų galią ir aktyvią elgseną prabangos prekės ženklų atžvilgiu.

„Bomoda“ 2015 metų Kinijos prabangos vartotojų tyrimas „Bomoda’s 2015 China Luxury Blueprint“ atskleidžia stebinančius faktus, kuriuos kiekvienas prekės ženklas turi žinoti norėdamas pasiekti sėkmę Kinijoje, New York‘e, Paryžiuje ar Tokijuje. Šio tyrimo metu vartotojams buvo pateikta daugiau nei 50 populiariausių pasaulio mados, juvelyrinių dirbinių prekės ženklų:  Chanel, Prada, Alexander McQueen, Michael Kors ir kt. Apklausę daugiau nei 2 tūkst. vartotojų, tyrėjai bandė nupiešti tipinio Kinijos vartotojo paveikslą ir išsiaiškino, jog du trečdalius visų prabangos prekių jie įsigyja užsienyje. Pastebėta, jog labiausiai mėgiami prekės ženklai yra „Chanel“, „Burberry“, „Adidas“, „Nike“.

Brian Buchwald nuomone, jei prekės ženklas sėkmingai veikia Kinijoje, tuomet ta sėkmė lydės jį ir visame pasaulyje. Tokiu pavyzdžiu galime laikyti žinomų mados namų „Chanel“ verslo strategiją. Vertindamas demografinius duomenis apie Prancūzijos vartotojus Brian Buchwald pastebi, jog šalies „Duty-free“ zonose net 34 proc. pirkimų atlieka būtent tolimosios Azijos gyventojai. Jie ypač aktyviai domisi žinomu Prancūzijos mados prekės ženklu. Tai pagrindžia ir statistika – net 84 proc. apklausos dalyvių išreiškė susidomėjimą ir artimumą šiam prekės ženklui.

Kompanijos „Bomoda“ teigimu, Kinijos vartotojai pasižymi keliomis savybėmis, kurias būtina įsiminti.

1.     Jie yra jaunesni ir ne tokie turtingi kaip galvojai

Vidutinis Kinijos prabangos prekių pirkėjas yra jaunesnis už tokį klientą iš Vakarų. Kinijos vartotojo amžius siekia 33.1-erius metus. Taip pat pastebima, jog daugiau nei 80 proc. visų Kinijos prabangesnius pirkinius įsigyjančių žmonių yra 24-44 metų amžiaus. Visgi, vidutinės metinės vieno namų ūkio pajamos siekia 83,361 dolerio. Lyginant jas su prabangius automobilius Jungtinėse Amerikos Valstijose įsigyjančių asmenų metiniu vidurkiu, kuris 2014 metais siekė 99.364 dolerių, kinų pajamos nėra tokios aukštos.

2.     Dauguma prabangą vertinančių kinų – susituokę ir turi vaikų

Norint suvokti, kokios prabangos prekės gali sužavėti kinų vartotojus, reikia žinoti, jog orientuojatės į susituokusius ir dažniausiai vaikus turinčius asmenis. 65 procentai jų augina dar 18-likos neturinčius mažamečius.

3.     Pirmenybė – prekių ženklams kinų kalba

Dalis sėkmingai Kinijoje veikiančių prekės ženklų savo marketingo kompanijose naudoja kiniškus pavadinimus. Tokių priemonių imamasi atsižvelgiant į tendencijas, jog žmonių vykdoma paieška internete, įvedant kiniškus prekės ženklų pavadinimus, atliekama 13 proc. dažniau nei oficialių jų pavadinimų naudojimas anglų kalba. B. Buchwald teigimu, antrinių paieškos sistemų, tokių kaip „Kaosou“ ar „Sogou“ statistiniais duomenimis, kiniški pavadinimai paieškos lange įvedami dvigubai dažniau nei angliški.

4.     Visi turi išmaniuosius

Stulbinantis skaičius – net 98 proc. Kinijos vartotojų turi išmaniuosius telefonus. Tuo tarpu, Lietuvoje, anot internetinio tinklalapio mediazip.lt  šiuo metu  išmaniojo telefono skverbtis siekia 84,2 %.

5.     Nerasi nesinaudojančio „WeChat“

Būtina suvokti, jog socialiniai tinklai, itin populiarūs Kinijoje, nėra mums gerai žinomi, o jų pavadinimai, matyt, girdėti taip pat mažai kam. Taigi, 65 proc. kinų naudojasi „Weibo“, 87 proc. „Baidu“, o 90 proc. „WeChat“ socialiniu tinklu. Visgi, šiuo metu tik 39 proc. Vakarų prabangos prekės ženklų turi „WeChat“ profilį.

6.      „Alipay“ – svarbus apsipirkimo būdas

Kol kreditinės kortelės ir „China Union Pay“ yra pagrindiniai atsiskaitymo metodai, trečiasis pagal populiarumą mokėjimo būdas, kaip „Alipay“ – šalyje įsitvirtina vis labiau. Štai praėjusiais metais net 40 proc. prabangos prekių pirkėjų iš Kinijos naudojosi „Alipay“ atsiskaityti už pirkinius.

Kaip teigia „Bomoda“ platformos vadovas B. Buchwald „Visi faktai apie kinų vartotojus tampa nereikšmingi, jeigu nesuvokiame svarbiausio – Kinijos vartotojai vystosi tikrai greitai.“ Neveltui pastebima, jog kiekvienais metais kinų žinios apie prekės ženklus auga. Kai prieš trejus metus jie atpažindavo tik 3 logotipus, dabar jau gali įvardyti net 20 jų. Be to, tarptautiniai pardavimai naudojant internetinius tinklalapius ir bendradarbiaujant su užsienio partneriais auga stebėtinais tempais, po 100 proc. kasmet.  Galbūt tam įtakos turi 100 mln. turistų, kasmet išvykstančių į kitas šalis ir stebinčių ten vyraujančias vartojimo tendencijas.

Atsižvelgiant į šiuos duomenis reikia atsakyti į klausimą: kaip turi komunikuoti savo norimas vertes, kad pasiektum kinų vartotojus? Vis dažniau kalbant apie tai jog Kinija, svarbi rinka pasaulio prabangos prekės ženklams, priverčia apie tai pagalvoti ir lietuvius. Mūsų šalies prekės ženklams kol kas sunku konkuruoti dėl didelio užsienio vartotojų susidomėjimo su pasaulyje gerai žinomais vardais. Visgi, norint veikti sėkmingai stebėti tendencijas ir verslo perspektyvas šios auditorijos atžvilgiu – būtina.

«

»

Kiti pranešimai

2016-04-26

Įstatymų pokyčiai gaivins saulės energetiką

Prieš keletą metų šoktelėjęs saulės elektrinių populiarumas, panaikinus fiksuotas saulės energijos ... Skaityti daugiau →

2011-11-05

Sparčiai augančiam e. paslaugų poreikiui realizuoti – UAB „E-verslo klasteris” sprendimai

Galimybė vienu prisilietimu atsiskaityti už smulkius pirkinius ir paslaugas, rezervuoti bilietus, gauti ... Skaityti daugiau →

2013-08-21

Lietuvos kartingų akademijos tikslas – paruošti kultūringus vairuotojus

Lietuvos automobilių sporto federacijos ir FIA įkurtos Lietuvos kartingų akademijos pirmasis sezonas ... Skaityti daugiau →

2011-07-14

Lietuvoje rasti nauji kenkėjai

Vabalai iš Tailando kelionės priemone pasirinko ryžių pakuotes. Kenkėjų kontrolės ekspertai „Dezinfa” ... Skaityti daugiau →

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami, paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.

Sutinku ×