arrow-up.svg moon.svg

Gramatinės klaidos žudo turinio marketingą

Ar skaitydami straipsnį naujienų portale, elektroninį laišką, internetinės svetainės informaciją dažnai pagalvojote, kad raštingumu šio teksto rašytojai tikrai nepasižymi? Tam yra daug priežasčių. Viena iš jų –  trumpųjų žinučių daroma įtaka: dėl internetinio bendravimo subtilybių vis labiau pastebimi kalboje naudojamų žodžių trumpinimai, skyrybos ir rašybos klaidos, šnekamosios kalbos naudojimas formalių pokalbių metu. Tokios tendencijos verčia sunerimti visų sričių specialistus, nes nekokybiškai parengtas turinys formuoja neigiamą įvaizdį apie siūlomas paslaugas, produktus ir jų teikėją.

Reklamos, pranešimai spaudai, žinutės socialiniuose tinkluose, nuotraukos ir vaizdo įrašai – neatsiejama organizacijos veiklos dalis. Kaip bebūtų, tyrimai rodo, jog kokybiškų tekstų trūksta. Programinės įrangos, skirtos rinkodaros turinio analizavimui, kūrėjai „Acrolinx“ tvirtina, jog prekės ženklai per mažai laiko skiria mėgindami sukurti taisyklingą ir patrauklų turinį. Šių metų pradžioje, 340-ties didžiųjų pasaulio kompanijų korporatyvinis, marketingo, techninis ir vartotojų palaikymui skirtas turinys buvo vertinamas naudojantis lingvistikos analizei skirta programine įranga. Informacijos stiliaus ir gramatikos klaidų kiekis buvo fiksuojamas 1000 žodžių turinčiuose tekstuose. Rezultatai parodė, jog tik 31 proc. iš 20 mln. analizuotų sakinių surinko aukštesnius nei 72 balus.

„Acrolinx“ tyrimo metu dalyvavusių įmonių sąrašas ir detalūs jų vertinimai nepateikiami. Visgi, tyrėjai pastebi, jog aukštesnius rezultatus parodė kompanijos „Kohl“, „Caterpillar“, „Nacionalinis Australijos Bankas“ ir Europos mobiliojo ryšio operatorius „EE“. Žvelgiant į gautą statistiką ir stebint kaip pasiskirstė duomenys pagal verslo srities specifiką, aukštesnius balus gavo prekybos srities atstovai (73.2), telekomunikacijų sektoriuje veikiančioms įmonėms skirta 66.2 taškai. Regioniniu atžvilgiu kokybiškesnis turinys užfiksuotas Jungtinėse Amerikos Valstijose ir Vokietijoje.

Taisyklingai dėstomos mintys, kaip rodo statistika, turi įtakos ir vartotojų nuomonei apie jų skleidėją. Dar 2013 metais „Global Lingo“ atliktoje apklausoje, 74 proc. Jungtinės Karalystės gyventojų atsakė pastebintys skyrybos ir rašybos kokybę įmonių internetinėse svetainėse. 59 proc. apklausoje dalyvavusiųjų tvirtino, jog nesirinktų kompanijos, kurios tinklalapyje daug gramatinių ir sintaksės klaidų, paslaugų, o 82 proc. kritiškai vertina internetines svetaines, kuriose pateikta nekokybiškai į anglų kalbą išversta informacija arba tokio vertimo visai nėra. Preciziškai parengtas turinys taip pat svarbus siekiant efektyvių rezultatų paieškos marketinge, nes paieškos sistemos vargu ar parodys informaciją, kurioje bus randama nemažai klaidų.

Psichologai teigia, jog užtenka kelių akimirkų, kad pasąmonėje būtų sudaromas įspūdis apie žmogų. Tikriausiai tai puikiai pritaikoma ir įmonių, prekės ženklų ar kitų organizacijų komunikacijoje su vartotojais. Kartais užteks kelių ryškių klaidų, neaiškios skyrybos ar dar blogiau, nekorektiškų žodžių, ir turinys taps akstinu skaitančiajam nusivilti. Dėl šių priežasčių, siekiant vartotojo palankumo ir norint aktyviai konkuruoti rinkoje, dera investuoti laiką ir žmogiškuosius išteklius į taisyklingos kalbos naudojimą ir pristatyti save profesionalioje šviesoje. Žinoma, kelių klaidų potencialus klientas gali nepastebėti, nekritikuoti, tačiau apsisaugoti nuo galimų pasekmių geriausia nepamirštant, kad bet kokia rašytinė informacija, tai ne tik žodžių kompozicija, bet ir kalbos taisyklių vartojimas.

«

»

Kiti pranešimai

2014-10-04

„Rally Classic“ triumfuoja Vaidotas Žala

Paskutinis Lietuvos automobilių ralio čempionato (LARČ) etapas „Rally Classic“ Druskininkai 2014 ... Skaityti daugiau →

2018-01-25

Gustas Grinbergas: nenoriu būti panašus į kažką, noriu būti geriausias

Gustas Grinbergas – Lietuvos, Lenkijos ir Italijos ROK kategorijų kartingo nugalėtojas, taip pat ... Skaityti daugiau →

2015-08-14

Asmenukės versle

Turbūt visi žinome, kas yra asmenukė, juk neveltui šis nuotraukos tipas yra toks populiarus, kad ... Skaityti daugiau →

2011-01-27

Užsakomieji straipsniai – manipuliacija ar korektiškumas?

Užsakomieji straipsniai – legalus ir akivaizdus reklamos žanras. Kadangi spausdintinės ar garsinės ... Skaityti daugiau →

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami, paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.

Sutinku ×