arrow-up.svg moon.svg

Kaip priversti socialinius tinklus dirbti Jums?

2015-08-10 Kas aktualu

Šiomis dienomis didžioji dalis įmonių turi savo „Facebook“, „Twitter“ ir „LinkedIn“ paskyras, kurios leidžia lengviau komunikuoti su vartotojais, pasiekti savo tikslinę auditoriją ir dalintis informacija. Tačiau svarbu suprasti, kad sukurti profilį su pagrindine kompanijos informacija ir kartas nuo karto įdedamų naujienų srautu neužtenka. Socialiniai tinklai – atskira bendravimo su klientu priemonė, o kartais ir prekybos vieta, reikalaujanti pastangų.

Kokie yra socialiniai tinklai?

Pirmiausia, jei dirbate įmonėje ir norite sukurti savo socialinio tinklo paskyrą, arbą ją jau turite, bet norite patobulinti, svarbu suprasti, kam ji reikalinga. Priklausomai nuo Jūsų įmonės tipo, Jūsų tikslai socialiniuose tinkluose bus skirtingi. Jūs norite padidinti pardavimus? Pritraukti naujų klientų ar tiesiog informuoti žmones apie save? Visi socialiniai tinklai turi panašumų, tačiau teikia skirtingą naudą įmonėms.

Pradėkime nuo informacinių socialinių tinklų, kuriuose nereikia per daug kūrybiškumo, tad jie tinka praktiškai visoms įmonėms, siūlančioms savo paslaugas ar prekes. „LinkedIn“ –  profesinės paskirties socialinis tinklas, kurio paskyros tikslas yra bendravimas tarp įmonių ir juose dirbančių žmonių. Čia dažniausiai skelbiama profesinė informacija – ką įmonė veikia, jos atlikti darbai ir su kokiais klientais dirbama. Taip pat, naršant po įvairių darbuotojų profilius, įmonių vadovai atlieka ir taip vadinamą „headhunting“, kurio metu vykdo tiesiogines darbuotojų atrankas, apžvelgdami jų darbo patirtį, įgūdžius ir t.t.

„Google+“ – bene didžiausią įtaką SEO (Optimizavimas paieškos sistemoms) turintis socialinis tinklas, kadangi yra tiesiogiai susijęs su Google paieškos sistema. Kuo daugiau informacijos apie save būsite pateikę ir atsiliepimų bei google pliusiukų surinkę, tuo didesnė tikimybė, kad Jūsų įmonės reklama bus rodoma Google paieškos dešinėje pusėje. Kaip tai padaryti? Pirmiausia, pildant įmonės profilį „Google+“ labai svarbu pateikti kuo daugiau informacijos: darbo valandas, verslo aprašymą įtraukiant raktažodžius ir taip toliau. Taip pat svarbu kuo dažniau publikuoti turinį, susijusį su Jūsų rinka ir nepamiršti pridėti Jūsų tinklapio nuorodos. Visa tai leis Jums būti matomiems ir išgauti kaip įmanoma daugiau naudos iš šio socialinio tinklo.

Pereinant prie didžiausią naujienų srautą generuojančių socialinių tinklų, vienas dažniausiai naudojamų yra „Facebook“, kurio paskyra leidžia sukurti glaudesnį ryšį su vartojoju, didinti įmonės žinomumą bei pritraukti naujų klientų, taip didinant pardavimus. Čia dažniausiai dalinamasi įdomia informacija, susijusiais straipsniais, sukuriama atmosfera, kurioje vartotojas jaučia ryšį su įmone, tarsi pats būtų jos dalis. Vartotojas žiūrėdamas Jūsų įmonės paskyros nuotraukas, vaizdo įrašus gali labiau įsigilinti į tai, kas vyksta Jūsų įmonėje, kokias paslaugas ar prekes parduodate bei paspausti „like“ mygtuką ar pasidalinti Jūsų įrašais.

Nesenai dar buvęs populiarus tik tarp jaunimo, fotografuojančio asmenukes, dabar „Instagram“ vis dažniau naudojamas ir verslo plėtrai. Tačiau iškyla viena problema – ką publikuoti, jei visas leidžiamas turinys gali būti tik 640×640 pikselių formato kvadratinės nuotraukos ir 15s trukmės video? Ogi viską, ką tik norite, priklausomai nuo savo įmonės veiklos rūšies. Esate gamybos, transporto ar viešojo sektoriaus įmonė, tai visai nesvarbu – rodykite, kas vyksta Jūsų įmonės viduje, būkite draugiški ir nuoširdūs, ir „Instagram“ vartotojai Jus priims.

Jei nors kartą internete esatę ieškoję nuotraukų ar video filmukų, tai tikriausiai esatę susidūrę su „Pinterest“. Tai socialinis tinklas, skirtas vartotojams kaupti savo pamėgtas nuotraukas ar video klipus iš viso interneto vienoje vietoje. Vienas mygtuko „Pin it“ paspaudimas ir internete esantis turinys yra prikabinamas prie vartotojo lentos. 2012 metais šis socialinis tinklas sukūrė atnaujinimus, skirtus išskirtinai verslui taip užsitikrindamas savo poziciją tarp kitų socialinių tinklų gigantų. Tiesa, į naudojimąsi šią programėle reikės pažiūrėti kiek kūrybiškiau, nes čia galioja tam tikros etiketo nuostatos, kurios draudžia asmenines reklamas, kurios yra populiarios „Facebook“ ar „Twitter“. Naudojantis šia platforma vartotoją Jums reikės pritraukti gražiais vaizdais, kuriais žmonės norės dalintis.

Visiems interneto platybėse naršantiems vartotojams „Youtube“ kanalas yra puikiai pažįstamas ir ne kartą aplankytas. Čia per dieną yra įkeliami keli milijonai video filmukų, o juos peržiūrėjusių žmonių skaičius siekia milijardus. „Įdiegti“ šį socialinį tinklą į savo verslą galima keliais būdais – susikurti savo paskyrą ir kurti video apie įmonės veiklą arba pirkti reklamą, kuri būtų rodoma prieš peržiūrint video klipus arba jų metu. Dėl didelio „Youtube“ populiarumo reklamos pasiekiamumas yra tikrai aukštas, tačiau daugeliui vartotojų nepatinka per prievartą brukama reklama.

„Twitter“ paskyroje nėra taip popiuliaru kelti įvairias netiesiogiai su įmonės veikla susijusias naujienas, tačiau tai puiki vieta greičiau ir patogiau bendrauti su vartotoju. Kadangi šiame tinkle žinučių teksto ilgis yra ribojamas, čia sėkmingai skelbiami trumpi pranešimai apie įvykius, naujus produktus ar akcijas. Lietuvoje „Twitter“ tarp įmonių dar nėra labai populiarus soc. tinklapis, todėl  veikiant tik Lietuvos rinkoje, jį galima būtų aplenkti, tačiau siekiant tarptautinio pripažinimo, šio socilinio tinklo nevalia pamiršti.

Paskutinis mados gūsis buvo išeista „Snapchat“ programėlė, kurios idėja yra dalintis po kelių sekundžių išnykstančiomis nuotraukomis ar trumpais video, tačiau po trumpo pakvaišimo šios naujovės populiarumas išblėso ir kompanija ėmė galvoti, kaip vėl pritraukti vartotojus ja naudotis. Neilgai trukus buvo sugalvota nauja idėja – „Snapcash“ leidžianti pervesti pinigus tarp vartotojų.

chartoftheday_2289_How_Marketers_Use_Social_Media_n

Socialinių tinklų populiarumas verslo rinkoje, remiantis 2014 metų duomenimis (šaltinis – Source Media Examiner)

Ko reikia Jūsų verslui?

Kurį socialinį tinklą rinktis priklauso tik nuo Jūsų, tačiau svarbu atkreipti dėmesį į tai, kokią naudą jis gali suteikti Jūsų įmonei, bei kokį įvaizdį norite sukurti. Įmonėms, kurios nori tiesiogiai komunikuoti su vartotojais, sukurti jaukesnį ir artimesnį bendravimą, siūlyčiau rinktis „Facebook“, „Instagram“, Pinterest“ ir jeigu norima pasiekti ne tik Lietuvos bet ir užsienio šalyse esančius vartotojus – „Twitter“ socialinę paskyrą. Labiau profesinėms įmonėms, dirbančioms B2B sektoriuje patarčiau labiau orientuotis į tokius socialinius tinklus kaip „LinkedIn“, „Google+“ ir „Facebook“.

Taip pat norint, kad socialinio tinklo paskyra būtų sėkminga, reikia iššikelti aiškų tikslą, pagal kurį bus kuriamos strategijos ir skelbiami įrašai. Jeigu Jūsų tikslas – didinti apsilankymų internetinėje svetainėje skaičių, tuomet Jūsų bendravimas su klientais turėtų būti aktyvesnis, įrašai skelbiami dažniau, taip skatinant juos lankytis. Tačiau jeigu Jūs savo bendravimu norite pritraukti daugiau lojalių klientų apsipirkti Jūsų parduotuvėje, įrašų dažnumas ir įvairovė neturėtų užgožti pagrindinės informacijos apie Jūsų teikiamas paslaugas ar parduodamas prekes.

Atsižvelgiant į tai, jog socialiniuose tinkluose įmonių paskyrų ir juos „sekančių“ žmonių yra labai daug, žmonės ima labai kruopščiai atsirinkti kokią informaciją jie nori matyti tarp savo naujienų ir vienu mygtuko paspaudimu gali išmesti Jus iš savo naujienų srauto. Dėl šios priežasties labai svarbu tinkamai paruošti publikuojamą turinį, kad jis būtų informatyvus ir pritraukiantis, tačiau neerzintų „pasekėjo“ per dažnai skelbiamais ar netinkamais pareiškimais.

«

»

Kiti pranešimai

2012-05-25

„Nevalgumas” – rimta problema ar bandymas gudrauti?

Dauguma tėvelių augindami mažylius susidūrė su jų apetito stokos problema. Kartais mažyliai nevalgo ... Skaityti daugiau →

2011-04-22

Prieš ilgąjį savaitgalį gyventojai perspėjami apie bundančius kenkėjus

Kenkėjų kontrolės ekspertai gyventojus perspėja apie pavasarį bundančius kenkėjus. Prognozuojamas ... Skaityti daugiau →

2015-02-18

Lenktynininko likimą spręs LASF etikos komisija

Vasario mėnesį socialiniame tinkle „Facebook“ bei pagrindiniuose Lietuvos naujienų portaluose ... Skaityti daugiau →

2011-08-25

Sandėliuose tyko pavojai

Maisto pramonės (ypač kepyklų), grūdų ir kitų sandėlių savininkams kenkėjų kontrolės ekspertai ... Skaityti daugiau →

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami, paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.

Sutinku ×