LASF investuoja į žinias
2016-aisiais Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) vienas iš svarbiausių prioritetų tapo ... Skaityti daugiau →
Turbūt visi žinome, kas yra asmenukė, juk neveltui šis nuotraukos tipas yra toks populiarus, kad žodis „selfie“ (liet. asmenukė) net rado sau vietos Oxfordo žodyne. Išpopuliarėjusi kaip jaunimo mėgstama fotografijos rūšis, šiuo metu asmenukės vis dažniau panaudojamos ir verslo pasaulyje.
Kaip atsirado pirmosios asmenukės?
Pirmoji asmenukė buvo padaryta dar 1839 metais, kuomet fotografavimo laikas buvo toks ilgas, kad fotografas spėjo paspausti mygtuką, nueiti į fookabiną nufotografuoti savo portretą. Šis būdas išpopuliarėjo, kuomet 1900 metais atsirado speciali būdelė, kurioje galima buvo nusifotografuoti save. Vėliau viena kunigaikštenė sugebėjo nufotografuoti savo atspindį veidrodyje ir išsiųsti nuotrauką draugui 1914 metais, prirašiusi, jog buvo beprotiškai sunku tai padaryti, nes jos rankos drebėjo nuo fotoaparato svorio. Internete žodis „selfie“ pirmą kartą buvo pavartotas 2002 metais viename internetiniame forume, apibūdinant grupelės žmonių nuotrauką, kurie ją pasidarė atsukę fotoaparatą į save. Vėliau, apie 2009 metus, atsirado išmanieji telefonai ir pasidaryti asmenukes tapo kur kas paprasčiau. Šiuo metu kiekvieną dieną visame pasaulyje yra padaroma daugiau nei 1 mln. asmenukių, o moterų padaromų asmenukių procentras svyruoja nuo 55 iki 82 procentų priklausomai nuo šalies ar miesto. Garsiausi prekių ženklai netruko tuo pasinaudoti ir asmenukes panaudoti kaip vieną iš savo reklamos įrankių.
Asmenukės kaip reklamos priemonė
Turbūt labiausiai su asmenukėmis siejama rinka yra kosmetika. Tarptautinė grožio priemonių platintoja „Sephora“ šiuo metu siūlo daugiau nei 15tūkst. skirtingų kosmetikos priemonių iš 300 skirtingų prekės ženklų. Išplitus madai dėti savo asmenukes į tokius socialinius tinklus kaip „Instagram“ ir „Pinterest“, ši kosmetikos platintoja pradžioje aktyviai skatino moteris po savo nuotraukomis dėti žymes (angl. „tag“) kurios parodytų, kokią kosmetiką jos vartoja ir, kad įsgijo jas iš „Sephora“ parduotuvės. Toks būdas didino tiek pačios parduotuvės, tiek jos parduodamų prekės ženklų žinomumą. Supratusi šios iniciatyvos veiksmingumą, „Sephora“ sukūrė atskirą platformą pavadinimu „the Beauty Board“, kurioje prisijungę lojalūs klientai gali kelti savo asmenukes su žymėmis kokius „Sephora“ platinamus produktus naudojo ir detaliais aprašymais kaip jas naudoti.
Garsus kosmetikos prekės ženklas „Clinique“ du metus darė tyrimą, kurio metu siekė išsiaiškinti ko vartotojai labiausiai ieško Google paieškos sistemoje. Išanalizavę šio tyrimo rezultatus išsiaiškino, kad kosmetikos vartotojai labiausiai domisi kitų pirkėjų atsiliepimais ir rekomendacijomis kurios susijusios su dermatologiniais pojūčiais vartojant kosmetiką. Pasinaudojant šiomis žiniomis „Clinique“ sukūrė kampaniją pavadinimu „Clinique Insiders“ kurios metu 20-čiai išrinktų kosmetikos blogerių išsiųsdavo specialias asmenukių kameras ir įvairiausias kosmetikos priemones tam, kad detaliai nupasakotų savo patirtį juos nauojant ir išbandytų naujus įvaizdžius. Tokiu būdų „Clinique“ išgarsino savo kuriamą kosmetiką ir patenkino savo vartotojų poreikį sužinoti ją naudojusių žmonių rekomendacijas.
Bet netik grožio kompanijos gali pasinaudoti asmenukėmis savo reklaminėse kampanijose. 2014 metais besiruošiant Euro įvedimui į Lietuvą, „Swedbank“ surengė kampaniją, kurios tikslas buvo kuo daugiau senyvo amžiaus žmonių supažindinti su Euru. Kadangi asmenukės labiau paplitę tarp jaunimo, šios kampanijos metu jauni žmonės buvo skatinami atsispausdinti Euro atmintinę, nuvykti pas senyvo amžiaus žmones, kartu ją aptarti ir galų gale pasidaryti asmenukę. Šią asmenukę reikėjo įkelti į socialinį tinklą „Facebook“, uždėti žymę #SelfieSuSeneliais ir taip dalyvauti konkurse, kurio pagrindinis prizas buvo iPad planšetė arba kuprinė.
Jei jau tai taip populiaru, tai gal pasidarom „selfie“? 🙂
2016-aisiais Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) vienas iš svarbiausių prioritetų tapo ... Skaityti daugiau →
2012 Lietuvos elektros rinkoje įvyko ne vienas pokytis, kuris lėmė nenuspėjamus kainų šuolius ir ... Skaityti daugiau →
Ketverius metus veikianti siuntų siuntimo paslaugas teikianti internetinė svetainė „Siuskpigiau.lt“, ... Skaityti daugiau →
Populiariausia pasaulyje paieškos sistema „Google“, privertė suklusti lietuviškų internetinių ... Skaityti daugiau →