arrow-up.svg moon.svg

Populiaresnis prekės ženklas dėka „Instagram“

2014-10-31 Kas aktualu

Marketingo pasaulyje naujos tendencijos. Statistika rodo, jog „Facebook“ augimas krenta ir prekės ženklai savo veiklą vis aktyviau populiarina socialiniame tinkle „Instagram“. Ši mobili socialinė platforma, sudaro galimybes dalintis 64ox64o pikselių kvadratinėmis nuotraukomis, jų koliažais ir 15 sekundžių vaizdo klipais. Žinodami, koks prekės ženklų skleidžiamas turinys yra paveikus, o į ką vartotojai dėmesio neatkreipia, galime tikslingiau išnaudoti „Instagram“ teikiamas galimybes.

Remiantis „Instagram“ pateikiamais duomenimis, per dieną šiame socialiniame tinkle atsiranda 1,6 milijardų „like“ ir 60 milijonų nuotraukų. Per mėnesį šioje socialinėje medijoje galime sutikti net 200 milijonų aktyvių naudotojų.

„Simply Measured“ agentūra iš Vašingtono, analizavo prekės ženklų, priklausančių pasaulio TOP 100 veiklą socialiniame tinkle „Instagram“. Tarp tyrimo objektų atsirado tokie organizacijų vardai kaip MTV, Mercedes-Benz, H&M, Nike, Starbucks, BMW, Adidas, Disney, kurie patenka į „Best Global Brands“ sąrašą, sudaromą pasaulyje lyderiaujančios prekės ženklų konsultavimo agentūros  „Interbrand“.

Agentūra „Simply Measured“  studijavo šių metų trečio ketvirčio duomenis ir lygino juos su praėjusių dviejų metų, tokio pat laikotarpio rodmenimis. Analizės rezultatai parodė svarbių aspektų, į kuriuos turėtų atkreipti dėmesį turėtų ir Lietuvos prekės ženklai:

  1. Dideli rinkos žaidėjai turi būti matomi ir aktyvūs. Per 2012-ųjų metų trečiąjį ketvirtį, 54 organizacijos iš TOP 100 prekės ženklų sąrašo, turėjo paskyras „Instagram“ tinkle, o šių metų statistika skelbia, jog šią socialinę platformą įvertino jau 86 organizacijos. Kol kas fotografijų ir vaizdo skelbimo dažnumas nėra didelis. Iš visų įmonių, praėjusį ketvirtį turėjusių „Instagram“ paskyras,  73 proc, nuotraukas ar vaizdo įrašus skelbė vieną kartą per savaitę. Kiekvieną dieną skelbti naujienas nėra populiaru. Praėjusį ketvirtį tokių prekės ženklų buvo tik 20, tiesa, skaičius kasmet auga.
  2.  Auditorijos plėtra. Lyginant kaip keitėsi žymiausių pasaulio prekės ženklų gerbėjų skaičius pastebima, jog nuo 2013 iki 2014 trečio ketvirčio, gerbėjų skaičius paaugo 28 procentais, nuo 34 iki 62 proc. Taip pat teigiama, jog 15 iš 100 prekės ženklų turi daugiau nei vieną milijoną sekėjų, o štai visiems gerai žinomu „Nike“  domisi net 7.3 milijonai aptariamo socialinio tinklo naudotojų. Šiai organizacijai geriausiai sekasi patraukti vartotojų dėmesį. Visi minėti skaičiai demonstruoja, jog prekės ženklai suprato, jog paskyra, socialiniame tinkle nėra siekiamybė. Organizacijos turi sugebėti per socialinius profilius pritraukti auditoriją. Daugiau sekėjų sudaro galimybes gauti daugiau naudos iš „Instagram“.
  3.  Vartotojai vis labiau įsitraukia. Pastebima, jog komentarų ir „like“ skaičius „Instagram“ kryptingai auga. Štai per dvejus metus, nuo 2012-ųjų iki 2014-ųjų metų, šie skaičiai ūgtelėjo 415 proc.
  4.  Paveikūs įrašai, sulaukia reakcijos net kai jie nebešvieži. Populiariausių pasaulio prekės ženklo sąraše esančios organizacijos, po nuotrauka ar vaizdo klipu, vidutiniškai sulaukia 216 komentarų. Pusė iš jų prekės ženklą pasiekia per pirmąsias 6 valandas nuo paskelbimo. 75 proc. vartotojų linkę komentuoti praėjus dviem paroms. Keista tai, jog net ir po 13 dienų, organizacijos sulaukia 10 proc. pastebėjimų, vidutiniškai 21-22 komentarų.
  5.  Populiariausi – glausti įrašai. Išanalizavę prekės ženklų profilius, „Simply Measured“ agentūros ekspertai pastebėjo, jog fotografijoms ar vaizdo įrašams priskirtas tekstas nėra ilgos, vidutiniškai siekia 138 simbolius. Dažnai diskutuojama apie žinutės charakteristikas, kurios padėtų sužadinti susidomėjimą. Šiuo atveju, jokios reikšmingos koreliacijos tarp teksto ilgio ir „Instagram“ socialinio tinklo naudotojų susidomėjimo žinute nerasta.
  6.  Nori daugiau susidomėjimo, naudok „@mentions“. Taip, šis paminėjimas leidžia padidinti įrašo pastebimumą 56 proc, bet tik 36 proc. vertingiausių pasaulio prekės ženklų naudojasi tokia galimybe. „@ mentions“ yra būdas patraukti kito asmens dėmesį. Veikia jis panašiai kaip „#hashtag“ principas, populiariai naudojamas socialinėse platformose „Google+“ ar „Facebook“. Paminėtas asmuo, organizacija, gali matyti įrašą ir dalį su juo susijusių komentarų. Tačiau jei nuotrauka ar vaizdo įrašas skelbiamas grupei žmonių, tik jie gali matyti komentarus ar „@mentions“ susijusius su fotografija. Svarbu tai, kad žymės „@mentions“ šiuo metu jau matomos socialiniame tinkle „Twitter“. Dalindamasis nuotrauka „Instagram“, ir paminėdamas draugą, su „Twitter“ vartotojo vardu, kuris skiriasi nuo „Instagram“ naudotojo vardo, gavėjas galės matyti jūsų įrašą savo Twitter paskyroje.
  7.  „Hashtags“ prisideda prie pastebimumo kūrimo. „Hashtag“ arba visiems gerai pažįstamą ženklą #,  naudoja 88 proc. populiariausių pasaulio įmonių. Dažniausiai prie naujienos pridedami 7 ar mažiau „hashtag‘ų“, kurie anot tyrėjų, 12,6 procentais padidina įrašo pastebimumą.
  8.  Negalima pamiršti vietos svarbos. Tokį patarimą skelbia „Simpy Measured“ pastebėję, jog beveik visos iš TOP 100 prekės ženklų nenaudoja vietovės žymų. Jie skatina suklusti, nes „užtagindami“ vietą, galite sulaukti net 79 procentais daugiau dėmesio savo nuotraukai ar vaizdo įrašui.
  9.  Didžiuliai Media prekės ženklai išnaudoja „Instagram“ aktyviausiai. Iš skelbiamo TOP 100 vertingiausių prekės ženklų sąrašo, tik keturios Media agentūros naudojasi „Instagram“. Tačiau, per mėnesį, vidutiniškai jų aktyvumas 62 procentais didesnis, lyginant su kitomis verslo sritimis. To pasėkoje, šios organizacijos sulaukia didesnio vartotojų įsitraukimo. Kaip rodo duomenys, vidutiniškai vienas įrašas pasiekia 23,906 vartotojus, todėl jie sulaukia 5.084 daugiau „like“ ir komentarų nei kiti prekės ženklai.
  10.  Mašinų gamintojai – „Instagram“ naudojasi drąsiai. Net 13 prekės ženklų iš automobilių industrijos patenka į TOP 100 pasaulio populiariausiųjų „brand‘ų“ ir yra vieni pagrindinių vardų „Instagram“ tinkle.  „Mercedes-Benz“, „Audi“, „Toyota“, „Mercedes-Benz“ , „BMW“,  „Honda“ ir kt. aktyviai viešinasi per nuotraukas ir trumpus video įrašus.

Visi anksčiau išvardyti punktai demonstruoja, jog „Instagram“ socialinis tinklas organizacijoms gali padėti tapti populiaresnėms. Internete galima rasti daug statistikos apie tai, kad ši mobili platforma, gyvuojanti dar tik ketverius metus, savo populiarumu sparčiai vejasi „Facebook“, kuris gyvuoja jau dešimtmetį. Pavyzdžiui, antrą šių metų ketvirtį. analizuojant Jungtinių Amerikos Valstijų prekės ženklų socialinių platformų paskyras pastebėta, jog „Instagram“ socialinis tinklas sulaukia 493.000 prekės ženklų įrašų per metus. Kasmet, 49 proc. didėja ir skelbiamų nuotraukų ar vaizdo įrašų kiekis. Tuo tarpu Facebook, nors sulaukia beveik penkis kartus daugiau skelbiamų žinučių, jų kiekis auga dvigubai lėčiau.

Taigi, prekės ženklai, turi prisiminti jog „Instagram“ socialiniame tinkle galima susilaukti daugiau reakcijų ir susidomėjimo paskelbta nuotrauka nei „Facebook“ platformoje. Didieji prekės ženklai tai vis labiau išnaudoja ir taip rodo pavyzdį mažesniems ir ne tokiems populiariems prekės ženklams, kurie nori nenusileisti konkurencinėje kovoje dėl klientų dėmesio.

«

»

Kiti pranešimai

2014-10-31

G. Kaminskas: Kiekvienas ralio sezonas – vis geresnis

Pasibaigus visiems Lietuvos ralio čempionato etapams, sezoną apibendrina ir svarbiausius akcentus sudėlioja ... Skaityti daugiau →

2013-07-12

Lietuva turės atstovą FIA tarptautinėje jaunųjų lenktynininkų akademijos atrankoje

„FIA jaunųjų lenktynininkų akademijos“ rengiamoje pirmojoje atrankoje Austrijoje Lietuvai atstovaus ... Skaityti daugiau →

2010-09-03

Greipfrutų sėklos – viena iš patikimiausių priemonių nuo peršalimo

Artėjant permainingiems rudens orams medicinos specialistai pataria rūpintis savo imuninės sistemos ... Skaityti daugiau →

2014-06-18

V. Švedas: WRC etapas Lietuvoje ir Lenkijoje yra šiek tiek neįvertintas mūsų pačių

Paskutines minutes iki birželio 26 d. startuosiančio Pasaulio ralio čempionato (WRC) etapo „Lotos 71st Rally ... Skaityti daugiau →

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami, paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.

Sutinku ×