arrow-up.svg moon.svg

Siuntas randa ir šiukšlinėje ir po automobiliu

Nuvežti siuntinį iš taško A į tašką B – tai pagrindinis ir, rodos, ne toks jau sudėtingas kurjerio darbas. Vis dėlto siuntų laukiantys klientai bei siuntų siuntimo specialistai pastebi, kad vien mokėti vairuoti neužtenka, o kurjerio darbe gausu kuriozinių situacijų.

Kokio kurjerio geriau vengti?

Apsipirkimas internetu tapo toks įprastas, kad tai darome kone kasdien. Tačiau nuo prekės užsakymo iki jūsų namų prekių ir siuntinių laukia ilgas kelias, kuris blogiausiuose scenarijuose užtrunka net iki kelių mėnesių ar metų, todėl patikimas kurjeris tampa bene svarbiausia šios grandinės dalimi. Tačiau, kaip išsirinkti tinkamą kurjerį, kuris prekę įteiks jums į rankas, o ne paliks kieme ar kaimynui, kurio galbūt net nepažįstate?

Su didžiausiomis tarptautinėmis kurjerių kompanijos bendradarbiaujančios siuntų brokerių kompanijos „Siuskpigiau.lt“ kompanijos vadovo Mindaugo Šilkūno teigimu, norint siuntinį gauti laiku, pirmiausia reikėtų rinktis žinomas siuntų pristatymo kompanijas, kurios siuntinius draudžia ir suteikia prekės maršruto stebėjimo kodą.

„Siunčiant siuntinius ir naudojantis didžiųjų rinkos dalyvių, tokių kaip „DHL“, „Venipak“, „TNT“ ir kitų paslaugomis – problemų iškilti neturėtų. Tačiau klientas visada gali ir turėtų įvertinti kurjerio darbą. Reikėtų atsižvelgti į tai, ar kurjeris siuntinį pristatė laiku, ar prieš tai telefonu informavo apie pristatymą ir pasitikslino bei suderino siuntinio atsiėmimo laiką, ar maloniai bendravo, ar siunta nebuvo pažeista. Visi šiek aspektai yra labai svarbūs ir pačioms siuntų kompanijoms, kurios stengiasi užtikrinti maksimaliai geras paslaugas, todėl jei turite nusiskundimų ar pasiūlymų – visada susisiekite su paslaugas teikiančia kompanija“, – pataria siuntų siuntimo ekspertas.

Pasak specialisto, didžiausi nesusipratimai prasideda tada, kai žmonės, norėdami sutaupyti, pradeda ieškoti alternatyvų, kurios kartais vietoje naudos gali padaryt daugiau žalos.

„Daugiausiai problemų iškyla nuosavų namų šeimininkams, kuriems kurjeriai siuntinius palieka tiesiog kieme. Tokiais atvejais asmeninius kompiuterius, knygas ar drabužius permerkia lietus, apkramto kaimynų šuo ar kas nors pasisavina.

Dar vienas blogo kurjerio požymis – palikti pašto dėžutėje pranešimą apie gautą siuntinį, net nepatikrinus, ar gavėjas yra namuose. Žinoma, tai yra proceso dalis, tačiau kai kurie kurjeriai pradeda tuo piktnaudžiauti, o tada pats žmogus turi ieškotis savo siuntos. Lietuvoje tokių beveik nepasitaiko, tačiau D. Britanijoje jų teko matyti tikrai nemažai“, – pavyzdžius pateikia M. Šilkūnas.

Kita prasto kurjerio gudrybė – paduoti prekės pristatymo dokumentus, nepasiūlius apžiūrėti prekės.

„Prasti kurjeriai dėl didelio darbo tempo, o kartais net gudraudami, paduoda pasirašyti siuntos pristatymo dokumentus, o prekės apžiūrėti ir įsitikinti, ar jai viskas tvarkoje, nepasiūlo, todėl dažnai drovesnis žmogus nedrįsta atsidaryti pakuotės, nors ir mato, kad ji pažeista ar sulankstyta. Mes primygtinai siūlome pirmiausia įvertinti pristatyta prekę ir tik tada pasirašyti dokumentus.

Jei siunta buvo pažeista, atsiimant siuntą būtina pasirašyti ir pažymėti, kad ji pažeista. Jei bus pažymėta, kad siunta gauta geros būklės, tokiu atveju prarandama galimybė pateikti pretenziją ir gauti kompensaciją“, – rekomenduoja „Siuskpigiau.lt“ vadovas.

Kur kreiptis, turint nusiskundimų

Dar vienas aspektas, kuris lemia pasipiktinimą kurjerio darbu – siuntos pristatymo adreso keitimas. Tačiau specialistų teigimu, šioje situacijoje ne visada yra kaltas kurjeris.

„Dažnai klientai nori pakeisti siuntų pristatymo adresą. Jei tai daroma raštu ar e. sistemoje keičiant duomenis – viskas tvarkoje. Tačiau jei klientas nori pakeisti adresą likus kelioms valandoms iki siuntos pristatymo ar paskambinus kurjeriui, tada to padaryti tiesiog neįmanoma. Taip yra todėl, kad pakeitus adresą žodiniu susitarimu, kurjeris prisiima atsakomybę sau. Visgi, labai dažnai žmonės pamiršta, kad pakeitė siuntos adresą, nespėja ar dėl kitų priežasčių neatvyksta jo atsiimti. Tada siuntinys lieka nepristatytas, todėl adreso keitimo prašymas turi būti pateikiamas iš anksto ir raštu“, – sako M. Šilkūnas.

Deja, kartais pasitaiko, kad siuntos gavėjas siuntinio taip ir nesulaukia, o tada iškyla klausimas – kur kreiptis?

Specialistai pataria, dingus siuntai, pirmiausia kreiptis į savo kurjerį. Jei nepavyksta su juo susitarti – tada skundą rašyti į Ryšių reguliavimo tarnybą.

Žala už pašto siuntą, siųstą Lietuvos Respublikoje, atlyginama per 30 kalendorinių dienų, už tarptautinę – per 90 kalendorinių dienų nuo pretenzijos pateikimo dienos.

Žala dėl universaliosios pašto paslaugos teikėjo (AB Lietuvos paštas) prarastų, sugadintų tarptautinių pašto siuntų atlyginama vadovaujantis Pasaulinės pašto sąjungos Pasaulinės pašto konvencijos, Pašto korespondencijos reglamento ir Pašto siuntinių reglamento nuostatomis. Patirti netiesioginiai nuostoliai ir negautos pajamos į žalos atlyginimo dydį neįskaitomi.

«

»

Kiti pranešimai

2015-08-31

7 lietuvės pretenduoja į Kataro ralio reido stovyklą

Birželio pradžioje Tarptautinės automobilių asociacijos (FIA) moterų automobilių sporto komisijos ... Skaityti daugiau →

2015-05-04

Pirmajame Baltijos žiedinių lenktynių čempionato etape greičiausias – Dainius Matijošaitis

Gegužės 2-3 dienomis, Estijoje, „auto24 Ring“ trasoje startavo pirmasis Baltijos šalių žiedinių ... Skaityti daugiau →

2009-11-23

AB „Požeminiai darbai” ir toliau įgyvendina milijoninius projektus

Nepaisant sunkmečio metu kylančių veiksnių, ribojančių statybos veiklą ir bloginančių ekonominę ... Skaityti daugiau →

2010-12-13

Bendruomeniškumo jausmas skatina padėti sergantiesiems

„Geriems darbams reikia nedaug”, – taip mano viena iš didžiausių lietuviško mineralinio ... Skaityti daugiau →

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami, paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.

Sutinku ×