OTAKA 2010 – atrask spalvas iš naujo
Spalvingai – taip ateinančią žiemą kviečia pasitikti jau trečią kartą vyksiančios anime dienos ... Skaityti daugiau →
Šnekėti savo vardu lengva, tačiau daryti įtaką kitų atsiliepimams apie tave, nėra paprasta. Tyrimai rodo, jog vartotojo požiūris dažnai priklauso nuo to, kaip jo aplinka žvelgia į tam tikrus reiškinius. Tai galime pavadinti įtakos marketingu.
Įtakos marketingo procesas susideda iš kelių esminių dalių. Pirmas etapas – tikslinės auditorijos, jos sprendimų, požiūrio bei poreikių identifikavimas. Žinodami, kokią tikslinę auditoriją norite pasiekti, galite pradėti veikti. Jums reikės žmonių, kurie domisi ir dalinasi turiniu, artimu Jūsų veiklai, vertybėms, požiūriui. Jų skleidžiama informacija gali padėti vartotojams apsispręsti ar verta pirkti jūsų prekes. Antras etapas – nuolatinis bendravimas ir, galiausiai, gaunamos grąžos vertinimas.
Svarbiausia šio marketingo idėja – identifikuoti ir kurti santykius su svarbiais asmenimis, kurie gali būti konsultantai, analitikai, mokslininkai, internetinių dienoraščių rašytojai, reporteriai ar daug „sekėjų“ turintys žmonės socialiniuose tinkluose. Iš nuomonės formuotojų lūpų skleidžiama informacija skamba labiau kaip patarimas, nei reklama. Šias gautas rekomendacijas, tyrimų duomenimis, pirkdami atsižvelgia apie 70 proc. vartotojų.
Visgi, kalbant apie įtakos marketingą, nereikia užmiršti galimų problemų. Visų pirma, nėra išsiaiškinta, kiek nuomonės formuotojų reikia, norint daryti realią įtaką formuojant vartotojų požiūrį apie jūsų veiklą. Bandydami juos identifikuoti, dėmesį reikia skirti ne tik didesnį kiekį „sekėjų“ socialiniuose tinkluose turintiems asmenims. Siūloma pagalvoti ir apie tuos, kurie tokiu susidomėjimu negali pasigirti, tačiau vis vien yra gerbiami ir teigiamai vertinami mūsų šalyje. Antra klaida – mąstymas apie pelną, o ne apie santykius. Labai daug verslo atstovų nesusimąsto, ką patys duoda šiems asmenims? Gal reikėtų pagalvoti apie užmokestį, dovanas, kurie skatintų glaudesnį ryšį.
Kaip tai veikia Lietuvoje? Dažniausiai galime pastebėti, jog įmonės nuomonės formuotojus kviečiasi į renginius, galima atrasti jų skelbiamų nuomonių apie vieną ar kitą produktą. Pavyzdžiui UAB „Viena sąskaita“ vartotojų dėmesį patraukia bendradarbiaudami su Andriumi Užkalniu. Socialiniame tinkle „Facebook“ jis turi net 22,000 sekėjų. Taip pat buvo palaikomi santykiai ir su kitais garsiais asmenimis Lietuvoje: žinoma docente Aušra Maldeikiene, dainininke Natalija Bunke. Nuo 2014 metų gegužės iki liepos mėnesio inicijuotos publikacijos bei vaizdo įrašai apie „Vienos sąskaitos“ programos naudojimą sustiprino šios įmonės žinomumą.
Kaip išsirinkti nuomonės puoselėtojus? Ekspertai siūlo sudaryti 10-20 žmonių sąrašą, su kuriais norima kurti santykius. Jei tai padaryti sunku, galima apklausti vartotojus apie tai, kokius jie internetinius dienoraščius skaito, kokius asmenis „seka“ socialiniuose tinkluose ir koks informacijos šaltinis jiems priimtiniausias.
Kitas svarbus dalykas – aiškaus tikslo apibrėžimas. Tai gali būti noras padaryti prekės ženklą atpažįstamu, paskatinti vartotojų įsitraukimą ar iniciatyvas ir kt. Taip pat reikia atsakyti į klausimą, ką norite, kad įtakos skleidėjai darytų? Nuo to priklausys ir tai, kokio tipo asmenis atsirinksite. Kaip teigia ekspertai, įtakos marketingas nėra sprinto rungtis, tai – maratonas, todėl viskas turi būti atliekama apgalvotai ir pamažu
Spalvingai – taip ateinančią žiemą kviečia pasitikti jau trečią kartą vyksiančios anime dienos ... Skaityti daugiau →
„Rally Classic“ Druskininkai 2013 iškilmingai užbaigė Lietuvos ralio čempionato sezoną, kuriame ... Skaityti daugiau →
Naują automobilių sporto sezoną lenktynininkai, komandos bei žiūrovai pradeda su iškeltais aukščiausiais ... Skaityti daugiau →
Spalio 22 dieną svečias iš vokiečių kompanijos „EADS Deutschland GmbH” Lietuvoje pristatė NATO ... Skaityti daugiau →