arrow-up.svg moon.svg

Ilgalaikė vartotojų meilė, kaip ją pasiekti?

Kai mylime, atiduodame visas jėgas, kad mūsų meilės objektas būtų laimingas, jaustųsi gerbiamas ir svarbus. Kalbant apie verslo santykius, gamintojai ar paslaugų teikėjai mėgina tapti mylimi, nori, kad vartotojai savo ilgalaikę ištikimybę paskirtų būtent jiems. Tiesa, pasiekti tokio atsidavimo, pasitikėjimo bei pagarbos verslininkų ir vartotojų  santykiuose nėra lengva.

Margaret Molloy, marketingo vadovė iš įmonės „Siegel+Gale“, siūlančios strateginius prekės ženklo sprendimus, teigia, jog šiuo metu mes gyvename dalybų amžiuje, kai vartotojai ir verslas gali skleisti informaciją apie savo produktus bei paslaugas naudodamiesi įvairiausiais kanalais. Tačiau svarbu ne tai, kiek kanalų pasitelksime, o tai kokią prekės ženklo patirtį bei kūrybinius sprendimus pasiūlysime vartotojui.

M. Mollay dar vasario viduryje domėjosi kitų marketingo vadovų nuomone ir klausė: „Kaip Jūs kiekvieną dieną parodote savo meilę vartotojui?“ Žymių pasaulio prekės ženklų, organizacijų atstovai teigė, kad meilę sau skatiną apdovanodami klientus dovanomis, suteikdami jų lūkesčius viršijančias paslaugas bei skleisdami aiškią ir aktualią informaciją.

Apdovanojama ištikimybė

„Milijonai žmonių „Dunkin‘ Donuts“ laiko svarbia kasdienio gyvenimo dalimi, todėl mes siekiame jiems parodyti kaip vertiname ištikimybę ir palaikymą. Mūsų DD Privilegijų Apdovanojimo Programa yra pagrindinė iniciatyva siekiant minėtų tikslų. Mes siūlome nemokamus gėrimus visiems pateikusiems užsakymą arba džiuginame kitomis staigmenėlėmis pirkėjų gimimo dienos proga.  Taip pat pamaloninti klientus siekiame nuolat atnaujindami meniu. Didelį dėmesį skiriame socialinėms ir mobiliosioms bendruomenėms, kurioms teikiame specialius pasiūlymus. Pavyzdžiui, Valentino dienai paruošėme originalias širdelės formos spurgas“, – teigia  John Costello, „Dunkin‘ Donuts“ prekės ženklų prezidentas, atsakingas už tarptautinį marketingą ir inovacijas.

Paskatinimas

O štai viena žymiausių 20 amžiaus verslo didvyrių, Mary Kay Ash, pradėjusi kosmetikos verslą ir valdžiusi parduotuves „P&L“, kurių pavadinimas reiškia „Žmonės ir Meilė“ (angl. People and Love), savo sėkmingu darbu įrodė, jog elgesys su klientu turi būti A+ klasės. Cituojant jos žodžius galima teigti, jog tai, ką tu siunti į kitų gyvenimus, grįžta pas tave atgal dešimteriopai. Šios kompanijos marketingo vadovė Sheryl Adkins-Green mano, jog su vartotojais reikia bendrauti su pagarba. Ji taip pat siūlo motyvuoti klientus keliant nuotraukas ir internetinių dienoraščių įrašus socialiniuose tinkluose „Twitter“ ar „Instagram“.

Kultūros svarba

Amerikos profesionalaus krepšinio klubo „The Philadelphia 76ers“ marketingo ir inovacijų skyriaus vadovas Tim McDermott teigia, jog klientų meilę bando pelnyti kiekvienų varžybų metu. „Mes neseniai pradėjome naują programą, kurią pavadinimo „76 Sekundės“. Šios iniciatyvos idėja – per 76 sekundžių nustebinti gerbėjus, pakelti jiems nuotaiką. Mes turime 200 darbuotojų 41-erioms namų varžyboms ir visi jie yra apmokyti įgyvendinti džiuginančią programą. Kiekvienas darbuotojas yra aprūpintas specialiomis dovanomis, kurias gali padovanoti varžybose susirinkusiems gerbėjams. Galimybe patekti į aikštelę, susitikti su žaidėju ar kitomis staigmenos mėginame atsidėkoti savo gerbėjams už palaikymą. Tai ne tik iniciatyva, tai visa kas mes esame, tai dalis mūsų kultūros.“

Pagalba vartotojams pasiekti sėkmę

Į santykių kūrimą su vartotojais investuoja ir žinomas prekės ženklas IBM. „Praėjusiais metais daliai savo nuolatinių vartotojų ir prekės ženklo advokatų siuntėme Valentino dienos sveikinimus. Tai buvo neypatingas gestas, tačiau jis leido pamatyti mūsų klientų reakcijas. „IBM“ siekia suformuoti pasitikėjimu tarp kompanijos ir klientų pagrįstus ryšius“, – atvirauja „IBM Cloud“ viceprezidentas Tami Cannizzaro.

Atsidurk klientų batuose

Tuo tarpu „Motorola Solutions“ savo meilę klientams demonstruoja skirdami laiko gyvam bendravimui ir išsiaiškinimui – ko reikia mano vartotojui? Kaip Margaret Molloy pasakojo Eduardo Conrado, vyresnysis įmonės viceprezidentas, klientai ne visada žino, ko jie nori ar ko jiems trūksta. Esant tokiai situacijai, atsakymą kompanijos darbuotojai bando rasti žvelgdami iš kliento perspektyvos, analizuodami rinkos kontekstą, problemas su kuriomis susiduria klientai.

Aiški komunikacija

„Kasdien įmonėje yra sprendžiami įvairūs, vartotojams svarbūs klausimai. Mano idėja yra užtikrinti, kad parašytas turinys būtų lengvai suprantamas, parengtas vartotojų naudojama kalba“, – savo mintis dėsto Chris X. Moloney, Wells Fargo Advisors finansų konsultacinės firmos marketingo vadovas ir viceprezidentas. Taigi, rengiant turinį svarbu, jog jo stilistika, naudojami terminai ir temos būtų pritaikyti norimai pasiekti klientų auditorijai.

Šilti laiškai

„Niekas taip nekalba apie meilę kaip meilės laiškas. Tikiuosi, kad dauguma verslo atstovų savo detaliai suplanuotame tvarkaraštyje atras bent kelias laisvas minutes parašyti tradicinį padėkos laišką“, – pataria Nagisa Manabe, Jungtinių Amerikos valstijų pašto paslaugų marketingo ir pardavimų skyriaus vadovė. Jos nuomone, siekiant parodyti dėmesį, ne visada užtenka nusiųsti laiškus tik elektroniniu paštu.

Taigi, nors užnugaryje palikome įsimylėjėlių ar Moters dieną, tačiau šios progos, kaip ir visos kitos, sugrįš kitąmet, o artimus santykius reikia kurti kasdieną. Todėl derėtų prisiminti, jog meilė be pažinimo negalima. Vartotojai myli akimis, dėl to reikia stengtis jiems pateikti estetinius vizualinius sprendimus. Taip pat svarbu pamaloninti jų ausis naudojant patrauklią ir tinkamą retoriką, kuri tiek informacijos pobūdžiu, tiek kalba ir stilistika yra klausytojui artima. Sakoma, jog kartais meilė ateina ir per skrandį. O kodėl nepradžiuginti savo klientų dovanomis, skanėstais ar kitomis staigmenomis, kurios parodys, kad vertinate ir džiaugiatės turį savo klientų ratą. O tikriausiai svarbiausia yra klausyti ir klausytis, suprasti vartotojus ir įrodyti, kad stengiamasi, jog jų poreikiai būtų patenkinti.

«

»

Kiti pranešimai

2013-05-29

Žiedinėse lenktynėse Kaune laukiama daugiau nei 100 automobilių

Birželio 1-2 dienomis Kačerginės „Nemuno žiedo“ trasoje automobilių sporto gerbėjai žymės ... Skaityti daugiau →

2013-07-26

FIA planuose naujas 10 metų projektas

Birželio pabaigoje vykusioje FIA rengiamoje sporto konferencijoje, buvo sprendžiamos opiausios automobilių ... Skaityti daugiau →

2013-04-05

“Shoptimization” – šių dienų tendencija

Šiandienos pirkimo įpročiai yra gerokai pakitę ne tik nuo tradicinio apsipirkimo parduotuvėse. Dabar ... Skaityti daugiau →

2009-10-20

Konkursas „Korupcijai – NE” pratęstas

Labdaros ir paramos fondas „Kauno Plėtros Forumas” (KPF), Kauno miesto savivaldybės tarybos ... Skaityti daugiau →

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami, paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.

Sutinku ×