arrow-up.svg moon.svg

Šokiruojanti socialinė reklama: veiksminga prevencijos priemonė?

2011-01-27 Kas aktualu

Neatsakingas vairavimas, žalingi įpročiai, smurtas ir t.t. – tai tik nedidelė dalis skaudžių problemų, egzistuojančių ne tik mūsų visuomenėje. Siekiant užkirsti joms kelią, kovos būdų reikia ieškoti nuolat. Vienas tokių – socialinių reklamų konkrečia tematika iniciavimas.  
„Socialinė reklama – tai rašytinė, vaizdinė, garsinė informacija, kuria siekiama remti nepelno siekiančių organizacijų vykdomą socialinės apsaugos, sveikatos, aplinkos apsaugos, švietimo, kultūros, mokslo nuostatas“ (http://unesco.vda.lt/lietuviskas/Reklamos%20soc%20funkcijos%20.pdf). Pagrindinis socialinės reklamos tikslas – informuoti visuomenę apie tam tikras egzistuojančias problemas bei paskatinti ją veikti, t.y. atlikti reklamoje inicijuojamą veiksmą, pvz.: užsisegti saugos diržus, liautis smurtauti, atsisakyti žalingų įpročių ir pan. Yra bent keli būdai, kuriais galima paveikti žmonių elgesį, įsitikinimus, požiūrį, tačiau populiariausias – bandymas apeliuoti į žmogaus emocijas, jausmus. Paprastai tai perteikiama per šokiruojančius socialinių reklamų vaizdus.

http://www.youtube.com/watch?v=mb0uwpd86s8&playnext=3&p=898B983E01909C6F&index=69&feature=PlayList&playnext_
from=PL&ytsession=8aFecIb9WZTpUrVHAYMYWf3L1Zh_4kroa8IUjvDfN9DZb4y9geGIulS8XQVEfUc_-dvIGqi7bf9kAFxCT7Sgn9GRkQWyX5mtqyFFBv-v3oGp1gR7kPM3MISFIlu69KPCtdPpYx5L9Wd_lEtq8ozuyfxUSZShoK3BvfnhOO5LVE93iDq9FyLvIyVuIDdM_
Tv1aN6lkh49zoD5dalicFQ-Iqrmc6Lz8AyfdzIEYGBVvVnvBUze7Z8Q4tCpc4oWA5PElZcNgruuLzNW4bvdxW2iOA

Tarp reklamos teoretikų vyrauja nuomonė, jog  dažniau vartotojas geriau priima ir tiki ne ta reklama, kuri akivaizdžiai bando paveikti jį, primesti sprendimą, o ta, kuri iš pirmo žvilgsnio atrodo kaip „nekaltas“ informacijos teikimo būdas. Tačiau peržiūrėjus pateiktas socialines reklamas, peršasi išvada, jog jų kūrėjai tarsi vienbalsiai sutaria, kad šokiruojantys vaizdai yra geriausias būdas paveikti visuomenės emocijas, kitaip tariant, pasėti baimės, nesaugumo jausmą, atimti auditorijai žadą tam, kad būtų galima nors iš dalies socialinę reklamą paversti prevencine priemone. Tokiu būdu žūtbūt siekiama priversti visuomenę ne tik susimąstyti, bet ir pakeisti savo elgesio modelį į reklamoje siūlomą. Tačiau ar tai iš tikrųjų veikia?

Atsakyti į šį klausimą sunku – juk visi esame skirtingi, todėl ir socialinės reklamos poveikis kiekvienam bus skirtingas: vieni liks sukrėsti šokiruojančių vaizdų ir galbūt pakeis gyvenimo būdą, kiti – abejingi, treti – tiesiog pakrizens ir nedarys nieko. Aišku tik viena – žmonės dažnai nepastebi arba nenori pastebėti problemų tol, kol su jomis nesusiduria patys.

Tad kaip priversti juos pakeisti savo įsitikinimus, gyvenimo būdą? Atsakymas į šį klausimą slypi pačiame žmoguje: tik jis gali kontroliuoti save ir nuspręsti, kokį gyvenimo būdą, pažiūras ar įsitikinimus propaguoti. Taigi socialinės reklamos iš esmės tėra šaltinis, primenantis, jog nelaimės yra šalia ir gali ištikti kiekvieną iš mūsų. Nesvarbu, šokiruojančios, gąsdinančios ar tiesiog informuojančios, savo misiją jos daugiau ar mažiau atlieka, o tolimesni veiksmai priklauso tik nuo mūsų.

http://www.radiocool.lt/10-sokiruojanciu-aids-reklamu-n-14/

Patarimas socialinių reklamų kūrėjams – nenustoti kurti, o visuomenei – praregėti ir pamatyti tai, kas vyksta aplinkui.

«

»

Kiti pranešimai

2016-10-31

Tauras Tunyla: apie meilę autosportui ir Lietuvos vėliavą lagamine

Tauras Tunyla – 23-jų metų sportininkas, kuris kartingo trasose jau nuo penkerių metų. Pirmą kartą ... Skaityti daugiau →

2011-01-27

Lomografija: iššūkis klasikinei fotografijai

Fotografijos istorijos pradžia siejama su XIX a.  Jos atradėjais laikomi N. Niepsas, L. Dageras, H. ... Skaityti daugiau →

2014-12-04

El. žaidimai – naujas būdas mokytis kalbas?

Ką tik Europoje startavęs naujas interaktyvus kalbų projektas „Lingvo.info“, prie kurio dirba ... Skaityti daugiau →

2011-08-25

Sandėliuose tyko pavojai

Maisto pramonės (ypač kepyklų), grūdų ir kitų sandėlių savininkams kenkėjų kontrolės ekspertai ... Skaityti daugiau →

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami, paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.

Sutinku ×